گروه فرهنگی مشرق - محسن اسلامزاده، مستندساز کشورمان در گفتوگو با پایگاه خبری
«الطلیعه» مصر، با بیان اینکه نوع «مستند بحران» پس از انقلاب اسلامی در ایران
گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران جریانی از هنرمندان ایرانی اقدام به
سفر به مناطق مختلف کشور کرده و فیلمهای مستندی از مشکلاتی که مردم در زمان شاه
داشتند کردند.
وی با اشاره به اینکه در این فیلمها
نفوذ انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور به تصویر کشیده شد، افزود: دو سال بعد از
انقلاب و حمله صدام به ایران این مستندسازان به مناطق جنگی رفتند تا نحوه دفاع
مردم ایران از خود را به تصویر بکشند.
اسلامزاده ادامه داد: این هنرمندان پس
از پایان جنگ تصمیم گرفتند که انحصار غربیها از روایت حوادث مختلف جهانی را
بشکنند و در جای جای جهان حاضر شوند لذا به مرور زمان این نوع خاص از فیلمهای
مستند در میان مستندسازان ایرانی به عنوان «مستند بحران» معروف شد.
این مستندساز با بیان اینکه بسیاری در
جهان این نوع فیلم مستند را دنبال میکنند؛ تصریح کرد: انسان به طبیعت حال خود و
فطرت خود به دنبال حقیقت است؛ حقیقتی که امپریالیسم جهانی از تغییر هژمونی رسانهای
خود قصد تغییر آن را دارد لذا مهمترین رسالت مستندسازان مسلمان روایت صحیحی از
حوادث است.
محسن اسلامزاده در کشورهای مختلفی
چون پاکستان، افغانستان، ونزوئلا، لیبی و سوریه فیلمسازی کرده و چندین جایزه
متعدد از جمله جوایزی را از جشنواره مردمی فیلم عمار کسب کرده است.